The Lil' Kid
READ!
Having a hard time here :3
Wendy Marcella
HOME ABOUT LINKIES Follow Facebook
MP3 Player
Friday 7 December 2012 at 08:46 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum to Muslims and hello to non- Muslim. Di malam hari terasa bosan pula. Sekarang saya ingin mengisi masa lapang. So, saya nak ajar macam mana nak buat MP3 player macam saya punya. Tak tau? Tengok ni:-



Gambar music player dekat atas tu, itu music player saya. Cantik kan? Cuma, cara buat dia ni panjang sikit. Interested? Jom mula.

First, click SINI. Dah click? Sebaik sahaja kamu tekan link tadi, akan muncul macam ni:-



Macam tu kan? Okay. Sekarang kamu tumpukan perhatian pada bahagian yang saya kotakkan warna hitam ni:-


Kalau tidak berapa jelas, sila klik gambar tuh. Bahagian yang saya sudah kotakkan tu tidak berapa penting sangat. Cuma, ia menentukkan bentuk music player tu nanti. 


Kotak Hitam : Lebar music player. Semakin besar nombor yang diletak, semakin lebar size music player tu.
                          Kotak Merah : Tinggi music player. Semakin besar nombor yang diletak, semakin tinggi size music player tu nanti.

Bila semua sudah okay, baru alihkan perhatian disini :-


Yang saya kotakkan warna hitam tu ialah url lagu. Url lagu mesti dapatkan di SINI.


Nampak tidak kotak warna merah? Itu tempat search lagu. Tulis lagu kegemaran anda di kotak tu. Contoh kalau anda pilih lagu "A Thousand Years". Dia akan muncul macam ni :-


Pastikan kamu klik pada tempat yang betul untuk dapatkan URL lagu. Kamu mesti tekan title lagu tu macam yang saya kotakkan warna kuning tu. Bila kamu sudah tekan, akan muncul page macam ni:-


Bila dah muncul macam tu, try scroll pegi bawah. Kamu akan jumpa benda ni :-


Yang saya dah kotakkan warna pink tu, dalam nya ada code. Kamu copy code tu and paste dekat Notepad ( digalakkan ) atau mana-mana tempat kosong.

Lepas paste, kamu kena copy url lagu tu sahaja. Contoh :-


Yang saya higlightkan tu, itulah url lagu. Kalau sudah copy, paste kan ia di sini :-



Padam perkataan yang ada dekat kotak tu and paste url lagu anda di situ.

Okay, fasa satu, tamat.

------------------------------------------------------------- >

Fasa dua bermula. Sekarang, kena bagi warna dekat music player. 


Tekan simbol yang saya dah kotakkan tuh and dia akan muncul macam ni :-


Lepas tu, tekan perkataan "COLORS". Kalau sudah tekan, dia akan mucul macam ni pula :-


Yang saya tunjuk anak panah, itu bahagian edit warna music player. 

Kalau dah puas hati, kalau music player kamu dah ada warna, siap lah. Tapi, kalau mahu ambil HTML code, just scroll bawah. Rupa dia macam ni :-


Copy code tu dan letak lah dalam BLOG anda. Yeahhh!! Siap :)


Post a Comment


Older | Newer
The Author
The Lil' Kid


Hello :) Welcome to "The Lil' Kid". This blog was 100% designed by me. Mostly, my updates are about my daily life and sometimes I will share some facts. Can you do me a favor? Can you click the FOLLOW button up there? If you clicked it then I'll click yours. Just tell me on my chatbox so I can click yours. So haters, just press CTRL + W please. Enjoy :)



Followers
They're Awesome!



Blog Archive
Click One :)





Older | Newer