The Lil' Kid
READ!
Having a hard time here :3
Wendy Marcella
HOME ABOUT LINKIES Follow Facebook
Islamophobia
Sunday 23 December 2012 at 22:00 | 4 Comment [s]


No mosque

-Lambang Islamophobia-

    
Assalamualaikum dan Hello :) Ya Allah, tadi aku research pasal orang yang anti-Islam dekat Google. Banyak nya orang Barat x suka dengan Agama Islam. Heii, kenapa ehh? Hmm, tadi pun aku x tahu. Tapi setelah aku pergi wikipedia.org, then aku pun tau.

Bagi orang yang benci dan takut kepada agama Islam, diorang ni layak di panggil Islamophobia. Nama "Islamophobia" ni adalah gabungan dari perkataan "Islam", vokal "O" dan "phobia". Jika di lihat balik, "phobia" bermaksud takut dan janggal. Jika dipadankan ia akan menjadi "Takut kepada agama Islam".

Korang nak tahu x yang dekat Britain banyak orang Islam? Yes, memanng banyak. Sebab tu penganut bukan Islam dekat Britain menubuhkan persatuan Islamophobia ini. Well, biarlah diorang nak benci agama Islam. Tapi, yang lagi teruk, korang tengok ni;


Gambar ni diambil di America. Jahat kan diorang? Letak patung berlambangkan orang Islam dekat roket tu? Ramai yang mengecam tindakan yang macam ni. Islamophobia telah meluas tau. Start dari orang Barat lagi. Diorang menganggap bahawa Islam adalah lambang keganasan. Eh? Ganas ka orang Islam? 

Aku ada satu fakta lagi ni. Kenal kumpulan One Direction? Salah satu ahli nya adalah orang Islam, iaitu Zayn Malik ataupun nama betul nya Zayn Jaweed Malik. Sebenarnya dah lama tau. Bila saya search Zayn Malik Islam dekat Google, then keluar lah macam-macam.

Antaranya ialah Zayn Malik makin dibenci orang ibu-bapa orang Barat. Diorang menyatakan bahawa Zayn menyampaikan JIHAD melalui menyanyi. Diorang takut kalau anak gadis diorang terpengaruh. Hmm, sabar ja lah. Ini berikutan dengan Zayn Malik ada tweet "La Illaha Illa llau loh muhammad do rosullallah". And telah terbukti yang Zayn memang Islam.

Ada lagi, Zayn juga ada tweet pada tahun lepas berkenaan puasa. Masa hari puasa lah. Heii, walaupun dia tinggal di barat, dia tetap berpuasa. Tapi ada yang aku x puas hati. Dia ada tatu right? Erghh, pastu aku ada nampak dia KISS girlfriend dia. Walawehh, semoga dia dapat hidayah lah kay :)

Panjang ke aku post? Tak panjang mana lah. Just for sharing. Kalau yang dah tau janganlah pulak cakap aku ni ketinggalan zaman. X baik lah. Saya share bagi yang x tau ja. Okay lah, sampai disini sahaja. Assalamualaikum dan bye bye *Waves Hand*



Blogger noramirahsyakirah said...

assalamualaikum,. trima kasih sbb bgi info psal islamphobia ni. sbenarnya, aq pun bru tau. trima kasih bnyak+

 
Blogger Miss Wendy said...

Sesama umat Islam mestilah share. Hihi, thanks comment :)

 
Blogger Aja Mazlan (FAZ) said...

ENTRI NI SANGAT BAGUS. SAYA PUN BARU TAHU TENTANG NI, THANKS AWAK SUDI SHARE -2

 
Blogger Miss Wendy said...

Okay! No problemo :)

 

Post a Comment


Older | Newer
The Author
The Lil' Kid


Hello :) Welcome to "The Lil' Kid". This blog was 100% designed by me. Mostly, my updates are about my daily life and sometimes I will share some facts. Can you do me a favor? Can you click the FOLLOW button up there? If you clicked it then I'll click yours. Just tell me on my chatbox so I can click yours. So haters, just press CTRL + W please. Enjoy :)



Followers
They're Awesome!



Blog Archive
Click One :)





Older | Newer