The Lil' Kid
READ!
Having a hard time here :3
Wendy Marcella
HOME ABOUT LINKIES Follow Facebook
Merentas Desa (4.2 km)
Tuesday 8 January 2013 at 04:27 | 0 Comment [s]


Assalamualaikum, hello, namaste, mosyi'mosyi and bonjour! Nampak tajuk di atas tu? Hmm, tadi masa dekat sekolah Cassandra tanya dekat satu orang cikgu ni yang kami nak ikut merentas desa. Kata cikgu tu pulak, kalau nak ikut kena "AUDITION" dulu. Baru boleh ikut --' Audition pergi jam 3!

Bila aku balik dari sekolah, aku masuk tandas then mandi, ambil air wudhu' dan sembahyang. Lepas aku sembahyang mommy masakkan makanan kegemaran dunia akhirat aku -MAGGIE- eehh, aku x selalu makan jugak. Aku pun pakai baju sukan then pergi makan. 

Dlam kekusyukan aku memakan Maggie tu, x sedar yang jam menunjukkan jam 2.41 petang! Ahahaha, aku gelak. LOL --' Pelik, lepas nampak jam tu, aku pun tuang habis maggie tu dalam mulut aku! Hehehe, dah siap! Then mommy hantar naik bas. Akhirnya sampai juga di sekolah.

Bila aku turun dari bas tu, aku jenguk'jenguk kawasan bus stop sekolah tu. Bila aku jenguk belakang trademark sekolah, ada Cassandra yang bertapuk mcam tikus takut kena makan kucing. Akulah kucing nya!  Wahahaha, lepas jumpa dia, kami pun pergi ke tapak perhimpunan.

Bila sampai sana, aku nampak Khelvy yang tengah warm-up. Puii, macho lah sangat. Tapi macho jugaklah. Aku tengok sekeliling, cikgu yang bertugas handlekan kami ni x da'. Then kami pun ambil langkah sendiri by jogging pergi Kg. Sukoli. Tiba'tiba ada orang teriak dari atas kelas, " Moi-moi! Kamu tiga jalan ikut Kg. Sukoli ni. Diorang semua sudah sana tu,". Kami pun start lah.

Kami di "LEADED" oleh Cassandra. AEhehe, bukannya apa, dia lantik sendiri. Dia cakap inilah kampung dia. Ahaha, so dia yang tau kami ikut saja lah. Dalam pertengahan jalan, saya nampak budak sebaya berbaju merah tengah lari di belakang saya. Sekali tengok Achilles lah pulak --'

So, kami berempat meneruskan perjalanan. Ehem, bila kami sampai kawasan yang x da' orang even satu orang pun, kami confuse --' Cassandra yang suruh kami ambil jalan yang ada lori. Tapi sama ja'. Cuma jalann ni lambat sikit. Btw, kami empat orang dulu classmate masa sekolah rendah. So, tak kekok dah :)

Dalam satu area ni, Khelvy saja yang tau jalan dia. Kami sesat kira-kira 10minit jugaklah. Tapi nasib baik ada Khelvy si penyelamat! Puiii --'' Geli saya. OKay, Tapi dia suruh kami ikut jalan yang ada lumpur + berumput tajam. HAbis tangan aku ni tercalar. 

Akhirnya, kami keluar pun dari kawasan tandus yang panas yang membakar kulit kami berempat. Bila dah keluar, leganya. Penat sangat macam nak tidur ja' tepi jalan raya tu. Ahahaha, kami merentas desa bukannya lari, tapi sekejap lari sekejap jalan. Penat lah yang menyebabkannya. Uhuhu, lama'lama, sampai jugak dekat sekolah :)

Btw, ini baru PRACTICE merentas desa. Kalau betul'betul macam mana? X ka pengsan situ?! Ahaha, sebenarnya, banyak lagi kejadian selepas kami sampai ke sekolah. Tapi tangan aku ni lenguh sangat. Sampai disini sahaja okay :) Assalamualaikum and bye bye *Waves*




Post a Comment


Older | Newer
The Author
The Lil' Kid


Hello :) Welcome to "The Lil' Kid". This blog was 100% designed by me. Mostly, my updates are about my daily life and sometimes I will share some facts. Can you do me a favor? Can you click the FOLLOW button up there? If you clicked it then I'll click yours. Just tell me on my chatbox so I can click yours. So haters, just press CTRL + W please. Enjoy :)



Followers
They're Awesome!



Blog Archive
Click One :)





Older | Newer