The Lil' Kid
READ!
Having a hard time here :3
Wendy Marcella
HOME ABOUT LINKIES Follow Facebook
Minggu Pertama Sekolah?
Friday 4 January 2013 at 16:17 | 0 Comment [s]




Assalamualaikum, hye! So, macam mana minggu pertama sekolah? Best? Kalau saya sangat BEST!! Hari petama sekolah memang lah boring sikit sebab hari pertama tu sesi kenal-mengenal and x da belajar. Alam sekolah menengah ni x lah susah sangat. Pelajaran nya adalah serupa dengan pelajaran tahun 6. Tapi, saya x cakap pelajaran nya senang kay! Adalah lah beberapa part yang bengong sikit!

Antaranya ialah Kemahiran Hidup Bersepadu. Saya mengaku yang saya benci Kemahiran Hidup masa saya still darjah lagi! Bila naik sekolah menengah, sudahlah cikgu yang mengajarnya tu garang macam singa betina, lepas tu kalau nak nota buat sendiri! Dia x bagi nota. Lepas tu kalau buku nota mesti buku yang jenis panjang dan berwarna ungu!

Kenapa ungu? Dia cakap supaya dia dapat kenal pasti nota dari kelas HARMONI! Saya masuk kelas Harmoni. So, buku nota KHB mesti warna ungu. So, akur saja lah kan. X kan lah nak melawan! Silap-silap kena gantung sekolah --'

Saya suka guru BM!!! Walaupun guru dia guru disiplin, dia lawak XD Uhuhu, kemarin kami belajar pasal punca gejala sosial berlaku. So, dia tanya pendapat kami. Kalau kami bagi pendapat, mesti dia selitkan unsur-unsur lawak! Ahaha, sangat lawak!

Dalam kelas Harmoni, cuma ada 28 orang murid ja. Saya duduk paling depan sebelah kiri. Saya duduk dengan Cassandra. Hurmm, Nabella masuk kelas Adil, Hawa pulak masuk kelas TEKUN!! Hawa tu pandai, cuma dia x hadir orientasi, jadi dia kena bagi masuk TEKUN. Tapi, waktu rehat kami rehat sesama. X pernah x sesama. Ini lah kawan sejati --'

Dekat kelas Harmoni ada 3 orang dapat 4A 1B termasuk saya. Yang lain tu adalah Khelvy dan Naim. Masa UPSR, saya dapat B science. Naim dan khelvy pulak dapat B english. Uhuhu!! Bagi saya BI tu senang ja, bukan nak bermegah, tapi itulah saya rasa :)

Hmm, ketua kelas ialah Amelia Pearl. Cantikkan nama dia?! Nama cantik tapi orang dia sedikit comel - feel free to understand - Kalau penolong ketua kelas Awang Muhammad Naim. Alahh, yang dapat 4A 1B tu. Ngehehe, saingan semakin mantappp!

Okaylah, sampai sini sahaja yang saya nak kongsi. Saya x boleh Online lama'lama sebab mesti belajar. Asslamualaikum and bye'bye *Waves*



Post a Comment


Older | Newer
The Author
The Lil' Kid


Hello :) Welcome to "The Lil' Kid". This blog was 100% designed by me. Mostly, my updates are about my daily life and sometimes I will share some facts. Can you do me a favor? Can you click the FOLLOW button up there? If you clicked it then I'll click yours. Just tell me on my chatbox so I can click yours. So haters, just press CTRL + W please. Enjoy :)



Followers
They're Awesome!



Blog Archive
Click One :)





Older | Newer